- Ja bērni dzīvo iecietībā, viņi mācās pacietību.
- Ja bērni dzīvo atbalstīšanā, viņi mācās uzticību.
- Ja bērni dzīvo uzslavā, viņi mācās cieņu.
- Ja bērni dzīvo piekrišanā, viņi mācās mērķtiecību.
- Ja bērni mācās godīgumā un atklātībā, viņi mācās patiesību un taisnīgumu.
Dorotija
Nolte
Vai no somas esmu izņēmis visu, kas man rīt nebūs nepieciešams?
Ikdienas pārgurumā katrs bieži vien iet savu ceļu un “ar izkārtu mēli” mēģina tikt galā ar savu dienas programmu. Lai nepietrūktu kopīgi piedzīvotu un sadzīvisku lietu, noderīgs ir “Piecu minūšu kontrolsaraksts”.
Līdz brīdim, kad bērns dodas gulēt, vecāki var padomāt par šādiem jautājumiem:
Metodes, kas palīdz bērniem labāk iemācīties
- Katra skolotāja būtība – palīdzēt iemācīties. Nevienam jau nevar pacelt vāku un ieliet zināšanas – ir jādara viss iespējamais, lai bērns zināšanas un prasmes apgūtu.
- Svarīga lieta ir atkārtošana – ja mēs gana bieži kaut ko atkārtojam, mums tas paliek prātā.
- Vecākiem jā runā ar skolēniem par mājasdarbiem nevis tādās kategorijās kā „ko tu šodien darīji?”, „kā tev gāja?”, bet gan „ko tu šodien iemācījies?”. Vajag mudināt bērnu iemācīt kaut ko arī vecākiem. Ja bērns saka, ka mācījies par kvadrātiem, jājautā, ko tieši viņš par tiem mācījies, vajag izrādīt interesi un lūgt izstāstīt. Kad bērns stāsta, viņš atkal sakārto domas, atceras mācīto un apjauš, ko viņš nav sapratis. Pēc tam kopā ar vecākiem var skatīties grāmatā vai burtnīcā, un, ja joprojām kaut kas nav skaidrs, tad vismaz ir zināms, ko nākamajā dienā iet un pajautāt skolotājam.
“Prieks pildīt mājas darbus –
vai tas ir iespējams?
vai tas ir iespējams?
- Pildot mājas darbus, bērns var vingrināties un nostiprināt mācīto. Un Jums jābūt līdzās, lai nepieciešamības gadījumā palīdzētu.
Pēc izpildīta mājas darba vecākiem vēl kopā ar bērniem būtu jāsakārto skolai nepieciešamās lietas un kopā ar bērnu jāsagatavo kontrolsaraksts, ko bērns pēc tam var pārbaudīt, piemēram:
- Vai visi mājas darbi ir izpildīti?
- Vai man ir līdzi viss, kas būs nepieciešams rīt?
- Vai visi zīmuļi ir uzasināti?
- Vai pildspalvas nav tukšas?
Vai no somas esmu izņēmis visu, kas man rīt nebūs nepieciešams?
Ikdienas pārgurumā katrs bieži vien iet savu ceļu un “ar izkārtu mēli” mēģina tikt galā ar savu dienas programmu. Lai nepietrūktu kopīgi piedzīvotu un sadzīvisku lietu, noderīgs ir “Piecu minūšu kontrolsaraksts”.
Līdz brīdim, kad bērns dodas gulēt, vecāki var padomāt par šādiem jautājumiem:
- Vai šodien parunājos ar savu bērnu?
- Vai šodien kaut ko darīju saistībā ar tēmu, kas ir būtiska manam bērnam?
- Vai šodien uzslavēju savu bērnu?
- Kā šodien parādīju bērnam, ka mīlu viņu?
- Vai šodien bērnam kaut ko stāstīju par sevi?
- Vai šodien biju netaisnīgs pret savu bērnu un vai jau atvainojos par to?
- Vai mans bērns šodien bija netaisnīgs pret mani un vēl nav atvainojies?
- Kāds šodien bija skaistākais brīdis mūsu ģimenes ikdienā?
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru